• بومهن،خیابان سپاه

این روش خود شامل دو دسته است و به صورت دستی و برقی انجام می‌شود . در روش دستی، فنر که در طول‌های متفاوتی وجود دارد و به یک دسته متصل است وارد لوله می‌شود. دسته متصل به فنر به کمک نیروی دست به چرخش در می‌آید و باعث رفع گرفتگی می‌شود. این روش برای گرفتگی‌های سطحی موثر است.

 در روش فنر برقی ، فنر به یک موتور وصل می‌شود و عمل به چرخش درآوردن فنر به کمک نیروی موتور برقی انجام می‌شود. این کار توسط فردی که تخصص این کار را دارد باید انجام شود. در ابتدای ورود فنر به داخل لوله دستگاه با دور آهسته کار می‌کند بعد از اینکه فنر به محل مسدود شده رسید دستگاه با دور تند فنر را داخل لوله به چرخش در می‌آورد و باعث بازشدن گرفتگی می‌شود،  این روش به علت سرعت چرخش بالاتر برای رفع موانع سخت مناسب است.

روش لوله بازکنی با فنر و دریل در بومهن

لوله بازکنی با دستگاه دربومهن
لوله بازکنی با دستگاه دربومهن

در این روش سر فنر به دریل متصل می‌شود و فنر را وارد لوله می‌کنند. در این  روش بهتر است از فنر با طول کم و قطور استفاده شود چون سرعت چرخش بالاست امکان گیر کردن فنر اگر طول فنر زیاد باشد بیشتر می‌شود. این کار به هیچ عنوان نباید توسط افراد مبتدی انجام شود چون کنترل دریل برای اشخاص تازه کار سخت است و ممکن است آسیب ببینند این روش نیز برای موانع سخت روش بسیار مناسبی است.

روش لوله بازکنی با دستگاه پمپ تراکم هوا دربومهن

در این روش برای بازکردن گرفتگی لوله از فشار هوا استفاده می‌شود به این ترتیب که هوا داخل مخزن دستگاه متراکم می‌شود و سپس از طریق شلنگ دستگاه که بر روی دهانه لوله فاضلاب قرار می‌گیرد، هوای متراکم وارد لوله شده و باعث رفع گرفتگی می‌شود. این کار حتما باید توسط فرد ماهر انجام شود. این روش برای گرفتگی‌هایی که بر اثر خاک و مصالح است کاربرد ندارد و ممکن است باعث وخیم تر شدن شرایط شود. این دستگاه قابلیت تنظیم فشار دارد و در صورتی که درست تنظیم نشود ممکن است باعث ترکیدگی لوله ها شود.

ما در مقاله لوله بازکنی بومهن به صورت مفصل در مورد انواع لوله های آبرسانی صحبت کرده ایم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *